El Mobile Social Congress arriba a la seva 10a edició amb l’objectiu d’abordar críticament diversos temes d’actualitat relacionats amb la comercialització de noves tecnologies, com la intel·ligència artificial (IA), així com les dinàmiques i pràctiques empresarials del sector electrònic i big tech.
El Mobile Social Congress fomenta la reflexió crítica sobre l’impacte de la producció i comercialització global de tecnologies digitals i IA en les persones i el planeta. És un espai obert per a la ciutadania, organitzat com a resposta al Mobile World Congress.
En aquesta desena edició, el MSC tractarà temes com l’extractivisme dels recursos, les barreres a la sindicalització i les implicacions dels productes tecnològics en els conflictes globals, com el genocidi a Gaza. Qui assumeix els costos ambientals i socials? Quines estructures de poder hi ha darrere de les tecnologies digitals? Quin paper juguen les empreses Big Tech?
L’objectiu d’aquest congres alternatiu organitzat per Setem és ajudar a construir un model tecnològic més just i humà, com a alternativa a les pautes de producció i consum actuals i exercitar la sobirania tecnològica
Programa detallat del Mobile Social Congress 2025
📅 Dilluns 3 de març: Programari gratuït per a la gestió d’entitats i empreses, amb SomNúvol. ⏰ 16:00 al Canòdrom (BCN)
📅 Dimarts 4 de març: La Turra (podcast en directe – AI: utopia o distòpia?) i actuació musical d’Alosa. ⏰ 19:00 a Nau Bostik (BCN)
📅 Dimecres 5 de març: xerrades i berenars a la tarda. ⏰ De 17:00 a 22:00 al CCCB (BCN)